Intensivhelg

Som sagt så var vi i goooooa Göööötet denna helgen, eller kanske snarare 2 mil norröver hos mamma och pappa. Massa mys, men väldigt hetsigt. Herrenadåååå så vi flänger omkring när vi är där! ska bli väldigt skönt i jul när vi har några dagars ledighet, så vi kan slappa av ordentligt.

I lördags var vi ute och åt julbord med hela familjen, minus liten bror, som hade julbord med sitt jobb. Appropå det så hände det en lite lustig incident på natten efter julbordet... Jag, Patrik, mamma och pappa hade gått och lagt oss när pappas mobil ringer. Står på displayen att det är lillebror som ringer, men när mamma yrvaket svarar så är det en främmande man i telefon.

"Vem är det?" - frågar mannen
"Jag är mamma till Calle, det är hans telefon du ringer ifrån. Vem är du?" - här börjar mamma bli lite nervös, och tror att lillebror har fallit i havet eller liknande (hans julbord var ute på Marstrand, med spa och grejer. Lyx!). Efter en stunds tystnad i luren svarar mannan:
"Jag är Calles chef. Calle är här i bakgrunden. Ehh. Allt är bra här. Calle har fått bada. Och han har fått en drink. Jag skulle bara ringa och skoja lite, men nu kom jag av mig... Hejdå".

Usch, vad jag skulle ha skämts dagen efter om jag var bossen! Hihi, men ändå lite gulligt "Calle har fått bada", som han var 3 år typ.

På fredag är det min tur med julbord med jobbet, och jag Birk Borkason (typ) svär dyrt och heligt att inte ringa hem till någon av mina kollegor och "skoja" lite!

Kommentarer
Postat av: Naboanna

hahaha fantastiskt! "Nu kom jag av mig lite" haha

2011-12-05 @ 19:40:46

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback