Vad är kärlek?

Kärlek kan vara så många olika saker. Det kan vara en en blick, ett leende, en mjuk smekning. Det kan vara knubbiga babyfötter, eller en sträv manskind. Kärlek kan vara en gest eller en handling, eller att aktivt välja att inte göra någonting som man egentligen verkligen har lust med. Till exempel att ge sin ömma make en rak höger, efter själv har suttit uppe med en vaken bebis en halv natt. Medans sagde make lugnt ligger och snarkar. Och när samma man nästkommande morgon ger sin lille son ett mjukt ögonkast och säger "åh, så gott du har sovit i natt, min älskling", då är det tamejfan kärlek av frun att inte drämma en tungt nerkissad blöja i huvudet på mannen. Utan istället, i ganska lugn och behärskad ton, upplysa honom om att om han inte tar med sig sitt barn och försvinner några timmar ur min åsyn, ja då ansvarar jag faktiskt inte för följderna. DET, mina vänner, det är kärlek!




Världens gulligaste unge, trots nattvak!

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Haha, ja det är kärlek eller så är du bättre människa än mig ;-)

2013-06-22 @ 13:48:03
URL: http://frokenbella.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback