Bokfynd

I början av veckan gjorde jag och min kollegor ett riktigt fynd på avdelningen. På barnens toalett finns det en hylla med klistermärken och annat "skräp", och bakom allt detta fann vi en spännande bok. "Dobok for gutter" heter den, och ska helt enkelt lära pojkar hur man gör när man går på toa...

Varför i hela fridens namn heter den inte bara "Dobok" och riktar sig till alla barn? Mig veterligen så lär sig både flickor och pojkar att gå på toaletten på ungefär samma sätt? Detta exemplaret som riktar sig till pojkarna, är blått. Givetvis finns motsvarande bok till flickor "Dobok for jenter". I rosa, vad annars....?




Ha det på badet boken! Behöver jag ens säga att den försvann på något mystiskt sätt...?

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Haha lustigt hur böcker bara kan råka försvinna så där! ;-)

2012-04-27 @ 10:20:40
URL: http://frokenbella.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback