Inredning

Sen jag och Patrik flyttade från Göteborg och började jobba, så har vi av naturliga orsaker haft en starkare ekonomi än när vi var studenter. Vi har alltid tyckt det är kul att leta/köpa snygga inredningsprylar och möbler, både nytt och begagnat. Men nu det sista så har vi faktiskt kunna shoppa loss en hel del, och köpa sånt som vi verkligen vill ha.

Men jag måste bara säga, Sverige har en hel jäkla massor att lära sig av Norge vad det gäller snygga interiörssaker. Medan vi svenskar envist håller fast vid vår favoritfärg (vitt vitt vitt all over the place) och inemellan spexar till det med lite kitchiga saker och naturligtvis allas vårt favorit "shabby chickt". Inget ont i det, men det blir lite trist när det som är likställt med god smak.

I Norge så satsar man mer på gedigna (Patriks absoluta favoritord) möbler, mer industriell stil, som blandas på ett snyggt sätt med lättare ljusa textiler, gärna i jordnära färger. Inser att jag låter som en billig kopia på Elle Interiör, men jag är så imponerad av de norska inredningsbutikerna! Och de finns många av dem med, bara i lilla Sandefjord finns det typ 100000 stycken.




Typiskt svensk "god" smak?








Mer norsk stil

Kommentarer
Postat av: Naboanna

Gediget! Eller för att använda mammas favoritord; propert!

2012-01-18 @ 08:04:38
Postat av: Oslo på svenska

Håller med, vår inredning har verkligen blivit "norskifierad" sesan vi flyttade hit! Fårskinn, rustikt trä... Men blandar det med vita stringbokhyllor så helt norsk är jag inte...än

2012-01-23 @ 20:49:28
URL: http://oslopasvenska.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback