Dazzzz klänning

Har fått en hel del kläder efter min mormor, kläder som hon haft när hon var ung. Till exempel så gifte jag ju mig i hennes brudklänning, och har även en del skor, väskor med mera som mormor haft. Jag har också en klänning efter henne som har hängt hos mamma och pappa i flera år, och sedan hos mig i Göteborg, och slutligen här i Sandefjord. NU äntligen har jag fått tummen ur och "restaurerat" den lite, förstärkt några sömmar, och gjort några små lagningar i den där tyget börjat "äta upp" sig självt. Jag har även lagt upp den några centimeter, då den var i en sån där dum längd som får min ben att se ut som små korvar. Den lilla uppläggningen gjorde att de istället ser ut som slanka modellspiror. Vill jag tro.




Klänningen görs inte helt rättvisa när den hänger på en galje, den är faktiskt fantastiskt vacker!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh grymt ju!! Har varit riktigt kreativ jag med det sista, sytt om en klänning till en kjol och doppat en skjorta i klorin. Oh ja, nu är det återvinning som gäller! Hejja oss!

2012-05-10 @ 00:25:45
URL: http://lisan.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback