Ett avbrott i rutinerna

Varje morgon mellan kl 6 och 7 vaknar Vendel. Då han, utan undantag, är den första i familjen som slår upp sina blå, så ser han det som naturligt att också få fart på sina trötta föräldrar. En uppgift som han tar på största allvar, och som han utför med bravur!

Vendels wunderbara wäckningsstrategi:
1. Vakna själv
2. Ge mamma och pappa en halv millisekund att självmant vakna
3. Ge dem en liten knubbig hjälpande hand. Oftast genom att försiktigt smeka upp mammas ögonlock med pekfingret. Samt passa på att låta nageln hälsa hornhinnan godmorgon. Pappa väcks av en kärleksfull viskning (läs tinnitusvrål) i örat, samt tre liter draggel i hörselgången.
Får inte detta liv i de slappa päronen så är det ofta väldigt effektivt att, via näsorna, besöka cerebellum. Därefter är vi alla vakna. Väldigt vakna.

MEN! Idag gjorde vi saker och ting lite annorlunda, och enligt mig ganska mycket mysigare. Patrik smög upp vid 6.30 och gick till jobbet. Jag och Vendel låg kvar i sängen och sov vidare till kl 8. Då vaknade jag. 8.05 vaknade lilleman, vänder sig om, ler mot mig och ger mig en blöt puss. Jag dog kärlekhetsdöden en stund, sen gick vi upp. Dagen kan ju bara bli bra efter en sån start!!

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Hurra för sovmorgon! :-)

2013-11-18 @ 22:44:47
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Bara Vara

Hahaha! Fantastiskt! Känner igen nageln i ögat, men min favorit är fiskekroken i mungipan. Kompletteras gärna med nagel i tandköttet. Man vaknar av det också...

2013-11-21 @ 21:24:37
URL: http://baravara.blogg.no

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback