Surtant

Här kommer en sur och bitter lista på saker som irriterar mig på sociala medier. Så har du en glad och trallande dag så ska du sluta läsa NU, jag kan inte lova att du inte kommer att bli en surfis om du fortsätter att läsa;

1. När man varnar för poliskontroller. Vad är det för fel på er? Vill ni att era ungar ska bli påkörda av ett rattfyllo/knarkare/annan typ av missbrukare, eller av en helt vanlig fartdåre? Det vill inte jag. Sluta varna!!

2. När man känner sig tvingad att skriva/göra incheckning när man är på gymmet. Nått säger mig att man inte springer ner dörren där om man tycker att man behöver bekräftelse för att man släpat sig dit. Du är inte duktig, du är irriterande.

3. När man fotar sina bröst på instagram och skriver att man har ett nytt halsband/ny tröja eller liknande. Foto gärna dina tuttar, men stå för det då. Skriv hellre "idag skulle jag må bra av lite utseendebekräftelse, kan någon vara så snäll och kommentera min schyssta hylla?".

4. Alla typer av "selfies" när personen ifråga står i någon konstig ställning och ser "svår" ut. Har du ont? Är du bajsnödig? Sluta!

5. När man gör statusuppdateringar som börjar med "Jag är inte rasist, men...". Jo det är du. Verkligen.

6. Uttrycket "peppen!". Typ "Ikväll ska jag på fet konsert - PEPPEN!". Alltså, vet inte varför jag inte tål det. Men det gör jag inte.


Phu. Gud så skönt att gnälla ur sig detta. Nu slutar vi med dessa dumheter gott folk, eller hur?





Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Skriver under varenda en!

2013-10-16 @ 15:28:08
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Martina

Jag skriver under jag med!

Plus att jag vill lägga till! Det stör mig med personer som skriver typ "känslan när man blablabla" eller "det här med att..." Nåt sånt. Jag har lagt ner Facebook för 6 mån sedan och minns inte riktigt. SKÖNT!

2013-11-27 @ 20:52:00

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback