Julmirakel

Idag hände något som bara kan kallas för ett mirakel. En gudomlig insats gjordes, och det till min ära!!!

Jag, Patrik och Lillebror var nere på byn förut. Vi köpte en del julklappar, bland annat till min kära svigemor (ska inte gå in på detaljer med vad vi köpte). Jag betalade och tog påsen, därefter gick vi vidare på vår julklappsjakt.

Efter ungefär en halvtimma upptäcker jag det fruktansvärda. Jag har tappat svärmors julklappspåse!!! Ve och fasa! Patrik började gråta, Calle satte sig ner på golvet i köpcentret och började vagga fram och tillbaka med huvudet mot knäna, men jag vägrade att bryta ihop.
-"Kom igen nu killar, nu måste vi tänka!" röt jag samtidigt som jag bitchlappade Patrik och slet upp Calle på fötter igen. Jag släpade med mig de båda förtvivlade männen till senast besökta butik, men där fanns inte påsen. Jag försöker hålla huvudet kallt, och ignorerar det faktum att Patriks högljuda snyftningar nu har övergått till förtvivlade hickningar, och tar Calle i en hand och Patrik i den andra. Jag tar med dem bort till butiken där vi handlade julklappen, och där, mitt bland all julklappshets, gråtande barn och svettiga föräldrar, sker mitt eget personliga mirakel. En godhjärtat människa har funnit julklappspåsen och lämnat in den i butiken där den blev köpt!
-"Halleluja, Jesus är nära!", tjoade jag uppsluppet, medan Patrik äntligen kunde torka sin tårar. Över Calles tidigare så bleka och sammanpressade läppar spred sig ett stort lyckligt leende.
















Ett annat mirakel, men slår det mitt?






Bild lånad på: http://www.jesus-explained.org/picture-of-baby-jesus.html

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tack för att du lämnade ett litet avtryck, alltid kul att få hitta till nya bloggar:)

Tur det finns lite snälla människor här i världen, hade ju inte sett bra ut att komma tomhänt till svärmor;)

Ha de gott!

2011-12-10 @ 16:51:28
URL: http://minlillaskrubb.blogspot.com
Postat av: Sara

Nej men vad tur ni hade! :) Det måste verkligen ha varit skönt att hitta det igen, och det är verkligen tur att det finns snälla och omtänksamma människor! :)

2011-12-10 @ 18:48:44
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/
Postat av: Lisa-svenska på vift i Norge

Ja, fantastiskt tur att det finns så fina människor!

2011-12-10 @ 21:13:03
URL: http://nabolisas.blogg.se/
Postat av: Hejregina

Haha! det väger jämnt? :)

2011-12-12 @ 12:36:10
URL: http://hejregina.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback