En sorglig historia


Nu ska jag berätta en ledsam liten historia för er.

Det var en gång en man och en kvinna som så gärna ville ha ett eget hus. Huset som de bodde i var nämligen inte deras eget, utan de hyrde det. Plötsligt en dag kom mannen och kvinnan på en strålande idé, de skulle bygga sig ett eget hus- av pepparkaksdeg!

- "Det är genialiskt", tjoade kvinnan
- "Genialiskt var ordet", skriade mannen

Sagt och gjort. Entusastiskt skred paret till verket. Kvinnan kavlade deg och tryckte ut väggar och tak, medan mannen plockade fram en liten kniv och skar ut ett vackert staket ur degen. De värmde degen i ugnen, och en underbar doft av jul spred sig i det lilla hyrda huset. Förväntansfulla fjärilar flög runt i magen på dem båda, och de kunde knappt bärga sig till de fick se sitt drömhus bli verklighet.

När husdelarna var färdigbakade tog mannen ut dem ur ugnen. Paret tittatde kärleksfullt på det som snart skulle ta formen av ett färdig litet hus och la varsamt de varma delarna på en bricka.

Men ve och fasa!! Det skulle de aldrig ha gjort, för vad skedde nu? Jo, delarna som de skulle bygga huset av hamnade på varandra, och istället för att hårdna blev både väggarna och taket alldeles mjuka.

Mannen rev sitt hår och snyftade, medan kvinnan försökte vara tapper. Men sorgen lyste ur hennes ögon...





Snipp snapp snut, så var sagan som var löst baserat på verkligheten slut.








Mjuka sorgliga delar

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Haha åh. Jag är glad att jag köpte färdiggjorda byggsatser. ;-D



Och tack! Glad jag blir för så fina ord. Och jag hade lite konstiga tankar där men klart jag ska åka med utomlands :-D

2011-11-27 @ 18:42:19
URL: http://gaymasen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback