Challenge accepted!

Bella har utmanat mig! Reglerna är enkla, men frågorna desto klurigare.. Så vi börjar med den lätta delen:


”Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog. Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. Create 11 new questions for the people you tag to answer. Do not tag back to the person who has already tagged you.”

Och nu till den svåra delen:

Vad älskar du hos dig själv?

Jag älskar att jag är passionerad. För mina hjärtefrågor brinner jag så starkt att jag ibland blir rädd att jag ska bränna mig själv.

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Jag tror på attraktion och på lust vid första ögonkastet. Men kärlek för mig, går betydligt djupare än så, och det är något som jag tror måste växa fram, mogna långsamt.

 

Vilka fem kända personer skulle du vilja att festa med?

Brad Pitt och Angelina Jolie - bara för att kunna säga att jag "hängde lite med Bradan och Angie igår"
Lady Dahmer, för att hon är helt fantastisk!
Simone de Beauvior, hon dog visserligen före min födsel, men här handlar det ju om vem jag skulle önska att jag kunde festa med. Och man får faktiskt önska vad man vill. Så det så.
Jane Austen- en till döing, men jag bara älskar hennes böcker!

 

Var och vem är du om fem år?
Åhh, vad svårt! Jag och Patrik håller fortfarande på att vela fram och tillbaka, vill vi vara kvar i Sandefjord, vill vi tillbaka till Göteborgstrakten, vill vi nån annanstans i Sverige eller Norge? Har INGEN aning! Den enda jag vet är att om fem år kommer jag fortfarande att vara LISA, bara lite mer mogen och säker på mig själv.

 

(hahaha I  wish!)

 

Vilket är ditt favoritord?
"Genusperspektiv", visst är det vackert?

 

Vad är du mest stolt över?
Jag är stolt att jag, trots motgångar och mostånd, har fortsatt att kämpa för att väcka större kunskap och intresse kring genus på mitt jobb. Precis just nu är jag lite extra stolt över min medverkan på NRK Vestfold förra veckan, där jag fick chansen att berätta lite grann om just genus. Är också väldigt stolt över att mina kollegor har fått en fantastiskt fin genusmedvetenhet, detta trots att de för några månader sedan knappt visste vad det var för något!

 

Vilket är ditt roligaste minne?
Min absolut bästa sommar i hela mitt liv, var förra sommaren. Först ordnade min fantastiska vänner (med världens bästa syster i spetsen) en möhippa för mig som var helt outstanding! (svenska superlativen räcker nästan inte till, så får blanda in lite engelska med..) Sen i slutet av sommaren gifte jag mig med den bästa människan i världen. Kommer bli svårt att toppa det.

 

Kallar du dig feminist, varför/varför inte?
"Att vara kvinna och inte vara feminist är som att skita sig själv på huvudet"
-Emma Hamberg

Jag är en stolt, stark feminist och var nog det redan när jag föddes. Själva ordet feminism betyder ju att jag som kvinna ska ha samma ekonomiska, politiska samt sociala likställdhet som min man har, vem vill inte det?

 

Vad ser du fram emot mest det här året?
Jag vet inte så mycket vad som kommer ske under det här året, så måste nog säga att jag ser otroligt mycket fram emot vår sena bröllopsresa till New York om några veckor!

 

Vad ville du bli när du var liten?
Hmm.. Vet inte om jag hade någon dröm rent yrkesmässigt om vad jag ville bli. Däremot hade jag en stark önskan om att heta Jens och magisk odla fram en snopp. Vet inte varför. Inget jag drömmer om nu i vuxen ålder i alla fall.

 

Vilken är din favoritplats
Här ska jag väl egentligen svara någon exotisk strand på en vacker paradisö, men fullt så spännande är inte jag. Ska jag vara riktigt ärlig så är nog en av mina absoluta favoritplatser mina föräldrars kök. Omgiven av högljuda, bråkiga diskussioner, av min man (som väl i ärlighetens namn knappast står för det bråkiga och högljuda delen), mina syskon och mina föräldrar. Jag är en riktig familjegris! Fast det får inte bli för mycket av det goda...

 


Jag utmanar: Mikaela , Lisa, Hannah, Caroline

Ska ju egentligen utmana 11 stycken, men jag föredrar kvalité framför kvantitet! =) Här är i alla fall frågorna som jag önskar svar på!


Tror du på att det är möjligt att vara trogen en partner för alltid?

Om du var fast på en öde ö,  vilka tre saker skulle du då vilja ha med dig?

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?

Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?

Nämn tre historiska personer som intresserar dig?

Vilken är din främsta styrka?

Vem är din främsta förebild?

Vad är det knasigaste du gjort?

Tror du på liv på andra planeter?

Har du gjort något som du ångrar?

Vad tror du att du ger för intryck till folk som inte känner dig?



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vi skriver om samlingar i förskolan :) om det är tradition eller lärandesituation. Ganska tråkigt :p Men vi får ju inte skriva själva så det fick bli så.



Självklart antar jag utmaningen!

2012-04-26 @ 19:29:31
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag antar självklart utmaningen! :D

2012-04-26 @ 20:16:10
URL: http://lisan.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback