Glader påsker!

Jag har en riktigt mysig påskhelg här hos päronen. Eller ja, de övergav skeppet igår, så nu är det "bara" jag, Pats och mina syskon här hemma. Men mysigt det med, och vi kan passa på att bjuda hem lite vänner på påskmiddag.

Jag har hunnit med att träffa massor av folk, som jag träffar alldeles för sällan nu för tiden, Jessika, Sophia, Ida, Johan (och barnen), farmor, Maria, David (och Charlotte och Julia såklart!), och i eftermiddag kommer Cissi, Magnus och småpluttarna. Inte klokt vad man hinner om man bara lägger manken till, samt tar gasen i botten på syrrans bil!

Vi håller på som bäst här nu att förbereda maten vi ska äta i eftermiddag. Jag och Patrik har norskat till oss ordentligt, och har därför bestämt oss för att bjuda på lamm till påskmiddag. Håller tummarna för att det blir bra, hela jag stinker i alla fall vitlök. Vet inte om det är ett positivt eller negativt tecken.

Här är lite pics från dagarna som varit!




På vägen upp till kusinen och farmor så började det snöa. Fail!







Men Ida fick raskt mig och Carin på bättre humör genom att bjuda på finfika. Extra kladdig kladdkaka. Den rann ner fint! (Ida, jag retas med all min kusinkärlek!)






Johan, aka Påskharen, gav oss en "liten godispåse".






Nu har jag precis gojsat i ordning lammet. Är det bara jag som inte kan ta på rått kött? Skitäckligt! Carin fick hjälpa mig att snurra på steken, medan jag liksom kastpenslade med marinad från en meters håll. Luktar lik! En rest från mina dagar som vegetarian kanske.



Glad påsk, gänget!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback