Livsfarlig filt

Nu i veckan var jag och lilla V hos en fysioterapeut här i Sandefjord. På svenska betyder det en vanlig sketen sjukgymnast, men jag tycker det norska ordet är lite mer flashigt.Lillplutt fick en grundlig helkroppsundersökning, då de på helsestasjon hade en misstanke om att han kunde ha någon form av låsning i nacke eller rygg, som i sin tur påverkade hans mage. Det i sin tur påverkar det mesta i vår vardag, inte minst vår sömn. Som regel vaknar lilleman mellan 5-7 gånger per natt. Inte kul för någon i familjen...
Anyway, när fysioterapeuten (i övrigt en väldigt trevlig man) skulle undersöka V, så skulle han ta fram en fleecefilt som jag kunde lägga plutten på. Han tar fram en vit filt med rosa hjärtan på, men lägger snabbt tillbaka den med ett urskuldande leende. "Oj, den kan han ju inte ha, vänta så ska jag hitta en pojkfilt istället". Han plockar sedan fram en blå filt med flygplan på... Blev jag chockad? Inte det minsta! Blev jag trött och lite ledsen? Svar ja. Känns ganska tröstlöst när man som förälder gör allt för att ge sitt barn en genusmedveten uppfostran- när resten av samhället verkar göra sitt bästa för att begränsa honom. Sorgligt.
Liten kille med snoppen i behåll- trots att hans far klätt honom i rosa byxor

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Åhhh, jag spyr på sånt! Är redan livrädd för hur våra troll kommer att utsättas för allt sånt, speciellt om det blir en av varje...

2013-06-16 @ 12:24:19
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Anna den håriga

Fan ta dom jävla omedvetna jävlarna! Har jag lust att skrika... Men gör jag ju inte förstås, då hade jag ju vart en sån där rabiat en :). Se till att ha på hjärtat lite rosa kläder varje gång ni är ute på såna saker - så kan man hoppas på att omgivningens syn långsamt ändras.

2013-06-16 @ 22:06:40

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback