En dingding värld...

Vilken höst vi har! Helt fantastiskt vackert väder, solen riktigt steker ute- den 27 september! Underbart härligt!Nu börjar min 100 procentiga föräldraledighet lida mot sitt slut. Jag passar därför på att njuta lite extra nu dessa fina dagar, jag och Vendel tar härliga höstpromenader varje dag. Jag är lite splittrad för det här med att börja jobba igen. Lilleman är ju fortfarande så liten, han kommer vara 8.5 månad när jag börjar. Men samtidigt ser jag fram emot att komma tillbaka- jag gillar verkligen mitt jobb! Och när ångesten blir för stor så talar jag om för mig själv att jag ska ju faktiskt bara jobba 3 dagar i veckan. Och jag har en amningstimma om dagen. Så i praktiken så kommer jag faktiskt bara att vara borta lite drygt 6 timmar om dagen, det är en riktig go mjukstart jag får! Idag när vi var ute på promenad så gick vi till en Briobutik som ligger i närheten av vår lägenhet. Utanför stod det en skylt...
Jag blev faktiskt lite extra peppad till att börja jobba när jag såg den. Jag önskar verkligen att bidra till att vår barnehage ska vara en motpol till all utseendefixering som alla småtjejer (och till viss del småkillar) dagligen utsätts för. Det här tycker jag bara är helt sjukt!

Kommentarer
Postat av: Anna den håriga

Ja fy faen. Önskar bara min unge kunne gått i din barnehage!

2013-09-27 @ 18:08:42
Postat av: Fröken Bella

Åh va jag förstår dig! Vill tillbaka ena dagen men nästa vill jag va hemma resten av livet typ ;-) Vilken tur de har som har dig, Lisa! Och tre dagar kommer att kännas lite som semester :-)

2013-09-28 @ 09:36:42
URL: http://frokenbella.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback