Bevis på tvålbak

Blev så bländad av kändisskapet igår så jag glömde att berätta att jag och Patrik har bakat pepparkakshus av vår köpdeg (som övrigt smakade tvål, men den hindrade inte mig från att mumsa i mig en stor klump). Vi har inte satt ihop det än, men jag ser redan för mig hur otroligt fint det kommer bli! Alla delar är i alla fall klara, plus några pepparkaksgrisar. Har inte smakat på dem än, men tänker mig att de förmodligen smakar tvål de med. Blir helt klart bjudkakor av dem.







Patrik sa till mig att om jag ska kunna leva upp till mitt rykte som den nya bloggstjärnan (eventuellt är detta ett rykte som främst existerar i mitt egen huvud) så var jag tvungen att göra mina bilder finare, man kan tydligen inte visa upp verkligheten i sin blogg. Skitsamma säger jag, vem fasen har det välstädat när man bakar?

Patrik sa att om jag ska leva upp till mitt rykte som den nya klarast skinande stjärnan på blogghimlen (eventuellt existerar det här ryktet enbart i mitt eget huvud?) så måste jag "fixa" bilderna innan jag publicerar dem. Typ plocka undan på bänken och visa upp ett fläkfritt hem. Men vem fasen städar innan man börjar slänga mjöl omkring sig? Inte vi i alla fall. Här är en bild av vårt bakande. Oretuscherat. OMG!


Kommentarer
Postat av: Carin

men vilken sorts pepparkaksdeg köpte ni då?? jag har ju haft både gille degen och den andra från grossen, som jag hade med mig i bilen till Ullared, och jag älskar båda... Konstigt.. är ni säkra på att ni sköljt av händerna ordentligt innan ni började dega??

2011-11-22 @ 21:43:30
URL: http://carincenterlund.blogg.se/
Postat av: NaboLisa

Haha, ja vi hade sköljt av händerna ordentligt, degen var faktiskt äckelpäcklig. Tror det Gille faktiskt, men den du hade var mycket mumsigare!

2011-11-22 @ 21:46:46
URL: http://nabolisas.blogg.se/
Postat av: Naboanna

Måste säga att jag är så tacksam! Tentatider, arbetsmoral på 0, pepparkaksdegssuget hissat högt i topp och du har startat en blogg! Yes! Nu har jag verkligen något som jag kan prokastinera bort tiden med! (svårt ord, imponerande, i know) Tack, kära lisa, som ger mening till mitt lilla lilla liv!

2011-11-22 @ 21:51:38
Postat av: NaboLisa

Anna min vän, allt för dig vet du väl!! Satt och tänkte för mig själv, vad kan lilla jag göra för att lysa upp Annas liv? Svaret kom över mig som en blixt från en klar himmel, jag ska skapa en blogg!



Är för övrigt otroligt imponerad av din ordkunskap, vart var den när vi spelade Alfapet? =)



Pusspuss

2011-11-22 @ 22:09:01
URL: http://nabolisas.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback